Ekonomi

“Türkiye Yüzyılında Tekstilin Geleceği” Konuşuldu

Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, Eylül ayında 22 milyar 670 milyon dolarlık ihracatla bugüne kadarki en yüksek Eylül ihracatına ulaştıklarını belirterek, “Ocak-Eylül döneminde ihracatımızı 187,4 milyar dolara çıkardığımızı memnuniyetle ifade etmek isterim. Küresel konjonktürdeki tüm olumsuzluklara rağmen 2023 yılı.” söz konusu.

‘Türk Yüzyılında dokuma sektörünün geleceği’ konulu istişare toplantısı Malatya’da geniş katılımla gerçekleştirildi. Otelde gerçekleştirilen toplantıya, Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, MÜSİAD Genel Başkan Yardımcısı Burhan Özdemir, Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, MÜSİAD Dokuma, Deri ve Konfeksiyon Kesim Heyeti Lideri Fatih Canpolat, AK Parti Malatya Milletvekili Abdurrahman Babacan katıldı. Battalgazi Belediye Başkanı Osman Güder, MÜSİAD Malatya Şube Başkanı Yunus Akçin, yönetim kurulu üyeleri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve davetliler katıldı.

Tekstil şubesinin geleceğinin konuşulduğu toplantının açılışında konuşan MÜSİAD Malatya Şube Başkanı Yunus Akçin, Malatya’nın tekstil sektöründe önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, kentteki istihdamın yüzde 45’inin dokumadan oluştuğunu söyledi. 2022 yılında Türkiye’nin toplam ihracatında tekstil ürünlerinin payının yüzde 5,6 olduğunu belirten Akçin, “Malatya’da tekstil ürünlerinin ihracat değeri 24 milyon dolar iken ithalatı 13 milyon dolardı. Dokuma faslında katkı Malatya’nın dış ticaretinde ülke ekonomisine katkısı yüzde 0,17 oldu” dedi.

Daha sonra konuşan Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, teşvik uygulamalarının il veya bölge bazında verildiğini belirterek, “Burada istikrar olmazsa bir ile verilen teşvik 3-5 yıl sonra başka bir ile veriliyor. o dönemde verilen teşviklerin ve o bölgeye yapılan yatırımların boşa gittiğini de görüyoruz.Dolayısıyla bu sorunun altını çizmek isterim.Verilen teşviklerin yer değiştirmesi gibi gereksiz taşınma maliyetleri, işçilik maliyetleri ile karşı karşıya kalıyoruz. Komşu illerimiz olan Malatya’ya, çevre illere de fabrikalar. Bu anlamda bölgesel olarak verilen teşvikler sürdürülebilir ve kalıcıdır. Dikkat etmemiz gerektiğini düşünüyorum” dedi.

“İhracatımızın yüzde 12’sini dokuma ve hazır giyim oluşturuyor.”

MÜSİAD Tekstil, Deri ve Hazır Giyim Sektör Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Canpolat, tekstil ve hazır giyim sektörünün ülke ekonomisinin temel taşlarından biri olduğunu vurgulayarak, “Son yıllarda bölüm teknolojik yeniliklerle büyümeye devam ediyor. ve sürdürülebilir üretim prosedürleri. Bu büyümenin hem iç pazarda hem de uluslararası alanda etkisi var.” Eldeki bilgilere baktığımızda şubemizin ihracat performansının son derece olumlu olduğunu görüyoruz. Hazır giyimde kilogram başına 19 dolar, dokumada ise kilogram başına 5 dolar civarındaki birim fiyatlarımızla bu iki branşımız Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ikinci sektörü olup, 2022 yılının toplamda 31 bin dolar olmasını bekliyoruz. “5 milyar dolar ihracatla kapattık. Bu yıl 22 milyar dolar civarında ihracat gerçekleşti. Toplam ihracatımızın yüzde 12’sini dokuma ve hazır giyim branşları oluşturuyor” dedi.

Daha sonra söz alan MÜSİAD Başkan Vekili Burhan Özdemir, 12 iş adamının yolunda MÜSİAD’ın yurt içi ve yurt dışında 170’den fazla noktada 14 binden fazla üyeye ve 60 binden fazla şirkete ulaştığını belirtti.

“İhracatımızı 2023 Ocak-Eylül döneminde 187,4 milyar dolara çıkardık”

Son olarak Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, dünya ve Türkiye, genel ihracat rakamları, ihracat stratejileri ve hedefleri, döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir ihracat ve iç ticaret faaliyetlerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Dünyada yaşanan tüm bu olumsuzluklara rağmen Türkiye’nin 2023’ün ilk çeyreğinde yüzde 4, ikinci çeyreğinde ise yüzde 3,8 büyüdüğünü belirten Gürcan, “Ülkemizin bu performansını yılın geri kalanında da devam etmesini bekliyoruz ve Yıl boyunca yüzde 4’ün üzerinde bir büyüme oranına ulaşmak.” Yılın ilk yarısında kaydettiğimiz bu değerlerle son 12 çeyrekteki kesintisiz büyümemizi sürdürmeyi başardığımızı belirtmek isterim. Uygulamaya devam ettiğimiz ve sonuçlarını almaya başladığımız doğru politikalar sonucunda 2002 yılında 36,1 milyar dolar olan ihracatımız, 2022 yılı sonunda 7 kat artarak 254,2 milyar dolara yükseldi. Yine bu dönemde ihracatımızın payı Dünya ihracatından elde ettiğimiz ihracat 2002’de yüzde 0,5 iken 2022’de yüzde 1,02’ye, 2023’ün ilk çeyreğinde ise yüzde 1,04’e çıktı. Eylül ayında 22 milyar 670 milyon dolarlık ihracatla bugüne kadarki en yüksek ihracat gerçekleşti. En yüksek ihracata Eylül ayında ulaştık. Küresel konjonktürdeki tüm olumsuzluklara rağmen ihracatımızı 2023 Ocak-Eylül döneminde 187,4 milyar dolara çıkardığımızı memnuniyetle belirtmek isterim. “Emeği geçen tüm üretici ve ihracatçılarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

Gürcan, küreselleşmeyle değişen dünyada günümüzde rekabetin anlamının da değiştiğine dikkat çekerek, “Firmalarımızın uluslararası rekabet koşullarını doğru analiz etmesi ve tüm departmanların yeni dönemin kurallarına göre kendilerini dönüştürmeleri gerekiyor. kelime, moda, marka, tasarım, Ar-Ge ve inovasyon, firmalarımızın ihracat stratejilerinde öncelikli olmalıdır.Bakanlık olarak mevcut güçlendirme sistemlerimizi daha da güzelleştirirken, günümüz rekabet koşullarının gerektirdiği yeni mekanizmalar tasarlamaya da devam edeceğiz. İhracatta kısa ve uzun vadeli hedeflerimize ulaşmak için faaliyet gösteriyoruz. İhracatı bir ülkenin sorunu olarak görüyoruz. İhracatçılarımızı tüm gücümüzle ve her fırsatta destekliyoruz. “Yanınızda olmak için maksimum çabayı gösteriyoruz. Cumhuriyetimizin yeni yüzyılında da Türkiye ekonomisinde ve ihracatında yeni rotalar çizmeye, rekorlar kırmaya, tarih yazmaya devam edeceğiz” dedi. – MALATYA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu